Rozbudowa oczyszczalni ścieków – instalacje elektryczne i AKPiA
Projekt
Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Zamienie dla Eko-MTK. Projekt dotyczył realizacji instalacji elektrycznej i AKPiA dla nowej technologii i infrastruktury oczyszczalni.

Jaki był cel projektu?
Celem projektu było rozbudowanie – zwiększenie przepustowości i wydajności istniejącej oczyszczalni oraz przebudowa istniejącej infrastruktury oczyszczalni m.in. instalacji elektrycznej oraz AKPiA. Efektem końcowym było oddanie do użytkowania dwóch nitek oczyszczania ścieków zgodnie z wymaganiami i potrzebami inwestora.
Jakie wyzwania stały przed nami?
Poniżej w punktach zostały wymienione najważniejsze wyzwania projektowe napotkane podczas realizacji projektu:
- Bardzo mała szczegółowość dokumentacji projektowej otrzymanej od Klienta,
- Zamiana na etapie realizacji urządzeń technologii oczyszczania ścieków. Dodatkowe zakresy prac wynikające z wprowadzanych zmian,
- Dynamicznie zmieniający się harmonogram prac. Opóźnienia na etapie prac budowlanych,
- Duże problemy z dostępnością materiałów, spowodowane ogólnoświatową sytuacją związaną z Covid-19,
- Znaczna wzrost cen materiałów w trakcie realizacji projektu.
Jak rozwiązaliśmy problem?
Poniżej w punktach zostały wymienione rozwiązania wyzwań projektowych:
- Analiza dokumentacji projektowej, przeprojektowanie dokumentacji AKPiA, poprawki w dokumentacji instalacji elektrycznej, wykonanie dokumentacji powykonawczej,.
- Aktualizacja projektu w porozumieniu z dostawcami urządzeń celem uzyskania dokładnych informacji,
- Stały kontakt z Generalnym Wykonawcą, aktualizacja harmonogramu prac.
Dokumentowanie oraz zgłaszanie braku frontów w danym obszarze. Przesunięcie pracowników na możliwe fronty, - Poszukiwanie materiałów u większej ilości dostawców krajowych oraz zagranicznych, uzgadnianie z Generalnym Wykonawcą nowych terminów dostaw,
- Poszukiwanie zamiennych materiałów. Optymalizacja projektu.

Temat był trudny do realizacji w związku z bardzo dużą ilością zmian w projekcie oraz utrudnieniami związanymi z Covid-19 - kwarantanny pracowników, reżim sanitarny, opóźnienia w dostawach materiałów. Sukces możliwy był do osiągnięcia tylko przez wdrożenie zwinnego podejścia do zarządzania projektem, a to podejście było możliwe do wdrożenia dzięki wysokim kompetencjom pracowników oraz ich zmotywowaniu na odniesieniu sukcesu
Kierownik Biura Projektowego w Proster
Jakie korzyści nasze rozwiązanie dało klientowi?
Poniżej w punktach zostały wymienione korzyści wdrożonych rozwiązań dla klienta:
-
Dostarczenie poprawnej i aktualnej dokumentacji projektowej,
-
Wsparcie Klienta w kwestiach technicznych,
-
Elastyczność w podejściu do planowania zasobów ludzkich,
-
Elastyczność wobec klienta. Rozwiązywanie problemów na bieżąco,
-
Efektywne zarządzanie budżetem,
-
Podwójna oraz ciągła kontrola wykonywanych prac,
-
Wykonanie prac w uzgodnionym terminie,
-
Wysoka jakość wykonywanych robót.